Tuesday, August 17, 2010

Percubaan kedua - gagal....



Percubaan IUI buat kali ke dua tak menjadi. Sekali lagi ianya tak berjaya…huhuhu…sedih sangat. Mungkin sbb jauh disudut hati aku memang mengharapkan ianya berjaya. Mungkin disebabkan aku dah lewat period masa tu. Walaupun simptom2 nk period tu ada…tp disbb kan period aku lwat aku ketepikan simptom aku tu. So tu yang frust lagi sekali tu. Aku tau husband aku pun mengharap. Dia yang beria suruh aku beli pregnant test. Tp aku tak nak…aku tak nak rasa mcm mana perasaan bila kat pregnant test tu kuar 1 line jek….berdebar dan akhirnya kecewa…tak suka nk rasa mcm tu….

Lepas dapat tau aku period…aku nangis…sedih lagi teruk dari yang pertama..frust.dan mula rasa give up. Aku cakap kat husband…tak nak dah pikir pasal ni…aku cakap aku nak pi bercuti…nk pi honeymoon lagi..dia mengiakan aje..

Tapi bila aku baca kat forum…ramai yang mcm aku juga. Ada tu dah buat IUI 4 kali baru berjaya..huhuhuhu…mcm mana lah dia mengharungi dugaan ni kan…Ya Allah, kau tabahkan hatiku..kau kuatkan iman hamba mu yang lemah lagi hina ini Ya Allah…ble aku rasa frust…doa nil ah yang akan aku ucapkan…sbb aku tahu Allah mendengar doa aku. Cuma dia belum nk laksanakan lagi. Mungkin ada hikmah disebalik kegagalan aku ni…

Seminggu lepas buat IUI husband aku ada sms aku…dia kata…mungkin kali ni belum ada rezeki kita dapat anak lagi, sbb dia kata dia menang satu projek…rupanya betul..aku pun balas sms dia..aku cakap..tak apa lah by…sha terima apa jek rezeki Allah nak bagi…terima kasih Ya Allah…syukur atas rezeki mu…

Husband aku pujuk…dia kata…tak apa lah…by masih ada is lagi kan…?kita bahagia berdua. Kita tak sunyi…tak sunyi ke aku?tak sunyi ke husband aku? Atau tu sekadar ayat nak menyejukkan hati aku..

Husband aku selalu cakap kat aku…dia kata kalau ada rezeki dia dapat anak…dia nak buat kenduri potong jambul anak dia nanti grand gile…nk panggil photographer…nak panggil orang marhaban… tp impian dia belum boleh dilaksanakan lagi…tunggu ye sayangku…ada rezeki kita nanti…kita laksanakan impianmu itu…

So sekarang…aku pun tak tau rancangan aku…tapi yang pasti aku tak akan mengalah…aku akan tetap mencuba…walaupun umi aku cakap…sudah lah tu munaz…tak payah buat lagi…Allah belum nk bagi rezeki lah tu…disebabkan ayat umi ni lah aku mula menangis….umi doakan munaz yek…

Memang betul orang cakap…apa yang kita nak sangat dalam hidup kita…itu lah yang paling susah kita nak dapat… Kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari, kemudian dia datangkan pula guruh dan kilat, puas kita menangis mencari mana matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah..semoga ada harapan untuk kami….doakan kami…

No comments:

Post a Comment